Új sokkoló reklám a Greenpeace-től

0

A Greenpeace megbízásából épült fel modellezéssel és digitális trükkökkel a Downing Street mása, ami a reklám elején egy klasszikus sajtótájékoztatónak ad helyet. Csakhogy a brit kormány környezetvédelmi intézkedéseiről szónokló Boris Johnsont egy ponton szó szerint ellepi a szemét. De nem csak ő, hanem az ablak mögött sunnyogó kabinetfőnöke, Michael Gove is úszik a műanyagtengerben.

A Greenpeace reklámjának csattanója az a beállítás, amelyben azt láthatjuk, hogy a Downing Street épületeit is ellepő hulladékmennyiség valójában azt illusztrálja, hogy mekkora mennyiségű műanyag hulladékot exportál az Egyesült Királyság más országokba.

A Greenpeace a reklámmal és a hozzá tartozó kampánnyal arra szólítja fel Johnson kormányát, hogy tiltsa be az országban keletkező hulladék exportját. A szervezet szerint az elszállított szemét mennyiségével több ország szemétfeldolgozó rendszere sem bír, így a műanyag hulladékot sokszor elégetik, vagy illegális lerakókba szállítják. A Greenpeace azt is követeli, hogy a Johnson kormánya 2025-re felére csökkentse az ország egyszer használatos műanyag fogyasztását.

A reklám másik érdekessége, hogy Johnson és Gove megszólalásaihoz a két politikus korábbi nyilatkozatait használták fel, amelyekben természetesen nagyban dicsérik a kormány környezetvédelmi politikáját.

ITT nézhetitek meg a reklámspotot:

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here