Az első látásra megmosolyogtató nordic walking, pedig ez a sport meglepően sok pozitívummal lepi meg a kétkedőket.

A nordic walking fordítása szó szerint északi gyaloglást jelent, hiszen az északi sísportok elnevezéséből ered, amelyeket az észak-európai kultúráktól vettünk át.  A sífutásból átvett botok használata miatt elsőre furcsának tűnhet ez a sport, pedig meglepően sok pozitívum kapcsolódik hozzá.

„Azért jó ez a sport, mert nem kell semmilyen előképzettség, csak elhatározás, rendszeresség, mint minden sporthoz. Tehát bárki, bármikor bátran elkezdheti. Mindenki megtanult ugyanis járni, csak aztán elfelejtette használni a lábait és a kezeit, ez utóbbit pedig még csak nem is lengeti maga mellett, ami nem jó”

„A tökéletes bot hosszúsága a testünk 68 százaléka, így a testmagasságot szorozzuk meg 0,68-cal (…) A hegyekben mindig nehezebb a terep, de ott is lehet könnyebb utakat választani.” 

– fejtette ki Bozsik Anna a háromszoros sífutó olimpikon a Life.hu-nak, hozzátéve, hogy a nordic walking a gyaloglás és a sífutás előnyeit egyesíti, és kítűnően használható zsírégetésre, fogyásra is.

Mennyire veszi igénybe a testet?

Lényege, hogy a diagonális mozgás közben az egész testünket megmozgatjuk, ezért a vázizomzatunk kb. 90% dolgozik a gyakorlat közben. Kiváló karbantartó, állóképesség növelő mozgásforma. A futással vagy más állóképességi sportágakkal szemben sokkal kevésbé terheli az ízületeket.