22.1 C
Budapest
hétfő, május 6, 2024
HomeKözlekedésJönnek az új agyament fővárosi döntések: az eddiginél alacsonyabb sebességhatár bevezetését javasolja...

Jönnek az új agyament fővárosi döntések: az eddiginél alacsonyabb sebességhatár bevezetését javasolja a belvárosban a Főváros

Alacsonyabb sebességhatárok a budapesti belvárosban, éjjel-nappal működő traffipaxok elhelyezése legalább száz helyszínen, zebramegújítási program – egyebek mellett ezeket a javaslatokat tartalmazza az új fővárosi közlekedésbiztonsági stratégia.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a honlapján nyilvánosságra hozta a közlekedésbiztonsági stratégia társadalmi egyeztetési változatát.

Ennek célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezzék, 2050-re pedig nullára csökkentsék a halálos közúti balesetek számát a fővárosban – közölte a főpolgármesteri hivatal.

A stratégia nemcsak a főváros következő évekre való feladatait határozza meg, hanem javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására is.

Rövid távú intézkedések

  • Ahhoz, hogy a halálos balesetek száma csökkenjen, 24 órában működő traffipaxokra van szükség. A Budapesti Rendőr-főkapitányság a héten 4 új fix mérőkészülék telepítését jelentette be, de a közlekedésbiztonsági stratégia szerint Budapesten legalább 100 helyszínen kell sebességmérő kamerákat kihelyezni és ezek telepítéséhez a rendőrség partnerségére van szükség.
  • Ahol szükséges, csökkenteni kell a sebességhatárokat Budapesten, ezért kétszeresére növelnék a védett lakóterületek – a 30-as és a lakó-pihenő övezetek – kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezetnének be a belvárosban: a Hungária-körgyűrűn belül maximum óránkénti 50 kilométeres, a Nagykörúton és azon belül maximum óránkénti 40 kilométeres sebességhatár bevezetését javasolják.
  • Budapesten 5240 gyalogátkelőhely található, ezeknek több mint a felét az elmúlt három évben felújították. Ezt a programot azonban folytatni kell, így néhány éven belül elérhető, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen.
  • Fővárosi egyeztető fórumot kezdeményeznek a rendőrség és a szakmai és civil szervezetek részvételével, így szakmai szinten kidolgozott javaslatokkal lehet segíteni a közlekedésbiztonság helyzetén önkormányzati és kormányzati eszközökkel egyaránt.
  • A legfontosabbnak a közlekedők tudatosságát nevezték, közlekedési módtól függetlenül, ezért tájékoztató kampányt indítanak a fővárosi felületeken, hogy ezzel ösztönözzék a budapestieket a biztonságosabb és egymásra odafigyelő közlekedésre.

Társadalmi egyeztetés

A BKK a közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is – írták. A következő lépés a stratégia nyilvános vitája, azt követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet.

A közlekedésbiztonsági stratégia szövege a BKK weboldalán olvasható és bárki véleményezheti.

 

Népszerű