Bár október közepén beindult a fűtési szezon, több olvasónk is jelezte, hogy csütörtökön nem volt fűtés a lakásukban. Megkérdeztük a Főtávot, mi volt ennek az oka.
Az éjszaka folyamán az évszakhoz mérten magasabb átlaghőmérséklet volt, emiatt egyes épületekben nem kapcsolt be a fűtést szabályzó automatika, ami a külső hőmérséklet függvényében és az épületek által megrendelt éjszakai csökkentéshez mérten szabályozza az adott épület fűtését. Feltehetően az olvasók által észleltek is a fentiek miatt történtek – írták válaszukban.
A Főtáv azt javasolja, hogy hasonló esetben, illetve ha a probléma továbbra is fennáll, vegyék fel a kapcsolatot a cég munkatársaival a gyorsabb ügyintézés érdekében a 06-1-700-7000-as ügyfélszolgálati telefonszámon, mely a nap 24 órájában hívható, az 1-es menüpont alatt.
Szeptember 15. és október 15. között a Főtáv ütemezetten indította el a fűtésszolgáltatást, mintegy 240 ezer lakossági és 7 ezer egyéb fogyasztónál kapcsolták be a távfűtést. A fűtésindítás 2 823 esetben – az ügyfelek 77 százalékánál – már helyszíni beavatkozás nélkül, távfelügyelet segítségével történt.
A nyári időszakban számos tervezett távvezeték-karbantartási munka és beruházás is lezajlott. Új fogyasztók hálózatra kapcsolása mellett sor került a szolgáltatás szüneteltetését igénylő hibajavításokra, valamint a leginkább elöregedett vezetékszakaszok és szerelvények cseréjére. A karbantartási, beruházási, felkészülési és ellenőrzési munkákra a Főtáv idén eddig összesen csaknem egymilliárd forintot fordított.