Az elmúlt években a fiatalok egyre kevésbé vettek részt a kerület életében, és egyre kevésbé ismerik lakóhelyük értékeit. Ezen kíván változtatni az az új ifjúságpolitikai javaslatcsomag, amit Nagy Károly képviselő ötletei alapján dolgozott ki az önkormányzat.
– A generációs különbségek, miként a társadalmunkban, úgy a politikában is jelen vannak. Ezért különösen fontos, hogy megtaláljuk a módját annak, hogy a fiatalok véleményét, meglátásait és szemléletmódját is be tudjuk emelni a döntéshozatalba – magyarázta Nagy Károly. – A magam huszonhárom évével közel állok a megszólítani kívánt korosztályhoz, ezért szívügyem ez a téma. A fiatalok nem találkoznak a kerülettel, nem ismerik azokat az értékeket, amelyeket Pestszentlőrinc- Pestszentimre képvisel.
A képviselő elmondta: az átfogó javaslatcsomag lényege az, hogy szakítsanak a beidegződésekkel, és új dimenzióba emeljék az egész ifjúságpolitikai kérdéskört. Szerinte az egyik legjobb példa erre az, hogy az önkormányzat TikTok-felületet indít, amely a fiatalok körében különösen népszerű közösségi platform.
– Ezen a felületen fogjuk bemutatni a kerület működését, a testvérvárosainkat, a pályázati lehetőségeket. Értékes és informatív tartalmakat fogunk gyártani, fiatalokkal fiataloknak. A pandémia miatt sok esemény elmaradt, de így időt kaptunk arra, hogy előkészítsünk nagyobb volumenű projekteket, változtatásokat. Két jó példát mondok, amire különösen büszke vagyok. Az egyik: a Tomory Lajos Múzeum podcast-sorozatot indított helytörténeti témákban, ami kiváló ötlet. A másik: a Kondor Művelődési Ház a http://kult18.hu/ címen felhasználóbarát integrált felületet hozott létre, amin az érdeklődők könnyen elérhetik a kerület közművelődési intézményeinek programjait. Aprónak tűnő, de fontos fejlesztés ez.
Nagy Károly arra is kitért, hogy az önkormányzatnak más módon kell gondoskodnia a fiatalok szabadidejének eltöltéséről.
– Egyrészt olyan befektetéseket és beruházásokat szükséges a kerületbe hozni, amelyeket később használni tudnak a fiatalok, másrészt támogatni kell őket abban, hogy saját maguknak szervezzék meg a különféle programokat. Például a helyi rendezvényeken legyen egy diákszínpad a kerületi tanulók számára. Fontos, hogy magukénak érezzék az eseményt, a kerületet.