A szervezők és a Rendőrség becslése szerint több mint 10000-en vettek részt az I bike Budapest bringás felvonuláson, amit az átjárható Lánchídért és a bringasávokkal élhetőbbé tett Üllői útért tartottak szombaton.
Az I bike Budapest megmutatja, milyen jó hely az a város, ahol fiataloktól idősekig bárki bringára tud ülni. De ez nem csak egy hétvégi program. Szeretnénk, hogy az év másik 364 napján is bringás város legyen Budapest! Ehhez három dolgot kérünk a városvezetéstől, három olcsó, de nagyon sokat számító dolgot – mondta a menetet lezáró hagyományos bringaemelés előtt Halász Áron főszervező.
Ketyeg az óra a Lánchíd és a 3-as metró felújításának befejezéséhez, de még nem tudni, hogyan közlekedhetünk utána. Olcsó, gyors, pár táblába, felfestésbe és egy városvezetői döntésbe kerülő dolgot kérünk. A Lánchídon bringázható buszsávokat kérünk, hogy dugómentes, vagyis átjárható legyen a város legszebb jelképe. Az Üllői úton és az évente 1.000.000. kerékpározó által használt Astorián alakítsák kerékpársávvá a metrópótlás után feleslegessé váló buszsávokat, hogy levegőt kapjon a forgalmas út, ahol Ferencvárosnak is lehetne belvárosi kapcsolata – fejtette ki.
Halász Áron az eseményen arra biztatta a résztvevőket, hogy segítsenek ismerőseiknek biciklit választani, megszerelni és vigyék el őket bringázni.
Az I bike Budapest felvonulás 16 kilométeren kígyózott át Budapesten. Olyan helyeken lehetett lezárt úton biciklizni, ahol máskor csak nehezen. A felvonulás célja, hogy megmutassa, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni, és az év 364 másik napján is ilyen legyen Budapest.
A felvonulás a Városligetből indult, ahonnan Efstathios Andreou, a Holland Nagykövetség ügyvivője indította el a menetet. Végigtekertek a Rákóczi úton és az Erzsébet hídon Budára, ahol az Alagúton át visszafordulva az Erzsébet hídon visszatekerve mentek le a pesti alsó rakpartra, hogy az Árpád hídról a Margitszigetre gurulhasson a tömeg. Itt a Nagyréten a hagyományos bringaemeléssel és zenés piknikkel ért véget az idei esemény.
A szervezők 300 önkéntessel biztosították a nagyobb kereszteződésekben a közösségi közlekedés és az autók áthaladását, illetve a gyalogosoknak is segítettek a zebráknál, így jóval kisebb fennakadást okoztak bármelyik utcai eseménynél.