Az elmúlt 25 év legeredményesebb magyar olimpiai szereplésének nagy visszhangja volt az online térben. A közösségi médiában vizes sportokról volt a legtöbb tartalom, egyéniben pedig Szilágyi Áron volt a kedvenc. Több mint 2,4 milliárd alkalommal találkozhattunk olimpiával kapcsolatos tartalmakkal, azaz egy magyar internetező a két hét alatt 245-ször futhatott bele a játékokról szóló online említésekbe – derül ki a SentiOne elemzéséből.
A legforgalmasabb nap a közösségi médiában július 28-a volt, amikor is a kardcsapat és Tóth Krisztián bronzérmet, Milák Kristóf pedig aranyérmet szerzett. Szilágyi Áronról beszéltek legtöbbet a magyar internetezők az olimpia 2 hete alatt, 39 ezer említés született az első hazai aranyéremről, majd később a csapat harmadik helyéről.
Őt Milák Kristóf aranya és ezüstje követi 28 ezer említéssel, az online tartalmak dobogójának harmadik helyére pedig az aranyérmes Lőrincz Tamás birkózó léphetett fel 14 ezer említéssel. A SentiOne Olimpiai Social Indexe szerint az első három helyezettet Kozák Danuta követi, az ötödik helyen pedig a női vízilabda csapat áll.
A SentiOne kutatásából az is kiderült, hogy még mindig a vizes sportok országa vagyunk, összességében az úszásról, a kajak-kenuról és a vízilabdáról szóló tartalmak érdekelték leginkább a magyar internetezőket, az ezekről szóló tartalmak értek el a legtöbb emberhez.
Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található tartalmai adták. A SentiOne azokat a 2021.07.28-2021.08.08 között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, melyben az olimpiával, olimpiai érmesekkel, sportágakkal kapcsolatos tartalmak megjelennek.
(mmonline.hu)