A Liszt Ferenc Repülőtér történetében soha nem fordult még elő ilyen

0
View from the runaway to the main Budapest airport terminal, the sky court and the docked planes. Formerly known as Budapest Ferihegy International Airport and still commonly called just Ferihegy. This is the largest of the country's commercial airports.

Soha nem kongott még így a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér: 54 407 utast kezelt az előző hónapban, ami kilencvenöt százalékos visszaesés 2020 februárjához képest, de a teherforgalom továbbra is nő – közölte a Budapest Airport.

A visszaesés azért jelentős, mert 2020. februárban, a korlátozások előtti utolsó hónapban még egymillió feletti utaslétszámot mértek. A 2021-es adatok továbbra is lekövetik az Európa-szerte bevezetett korlátozásokat.

A közlemény szerint a forgalom másutt is jelentősen mérséklődött. Az IATA (International Air Transport Association, Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) adatai alapján az utazási igény világszinten hetvenkét százalékkal csökkent januárban, ami a decemberit is meghaladja.

Az európai légitársaságok visszaesése még jelentősebb, 82,6 százalékos.

Az utasforgalommal ellentétben a teherforgalom nem mérséklődött idén, a januári 15,7 százalékos növekedést az előző hónapban huszonegy százalékos bővülés követte. 12 109 tonnával az idei a legnagyobb februári teherforgalom a budapesti repülőtér statisztikáiban.

A repülőtér készen állna az utasforgalom fellendülésére is, de ez még a védőoltásoktól, és az utazási szabályok alakulásától függ –olvasható a közleményben. A Budapest Airport 2020-ban 3 859 379 induló és érkező utast kezelt, ami 76 százalékos visszaesés 2019-hez képest. A 134 459 tonna légiáru ugyanakkor csak 0,8 százalékkal jelent kisebb éves mennyiséget.

Kutatások igazolták, hogy az utazni vágyók nyolcvan százaléka már elkészítette a következő hat hónapra vonatkozó tervét. A szakemberek szerint ennek oka, hogy bár a pandémia gyakorlatilag lenullázta az utazások számát, az oltások egyre szélesebb körű terjedése ismét okot ad az optimizmusra. A globális átolottság még messze van. A fogadóországok eltérő gyakorlatokat vezettek be, a szakértők pedig azt hangsúlyozzák, legalább 2022-ig nem várható, hogy az utazás olyan könnyűvé és egyszerűen hozzáférhetővé váljon, mint azelőtt. Ráadásul nemcsak az utazók részéről van szükség hatalmas erőfeszítésre, hanem a légitársaságoktól, és a turisztikai ügynökségektől is folyamatos elérhetőséget igényel az, hogy az utazókat tájékoztassák a lehetőségeikről.

(roadster.hu)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here