17.7 C
Budapest
hétfő, május 6, 2024
HomeHűhaVEKE: a népligeti felüljárót el kell bontani

VEKE: a népligeti felüljárót el kell bontani

A népligeti felüljárón lezártak egy sávot, ez pedig dugót okoz. A lezárásra azért van szükség, mert az 1978-ban átadott felüljárót vizsgálják, az eredményeken múlik, hogy lebontják-e. Őszre várnak eredményt.

VEKE (Vasúti és Elővárosi Közlekedési Egyesület) sarkos, mindamellett elgondolkodtató bejegyzése teljesen új nézőpontból vizsgálja a dolgot. „A népligeti közúti felüljárót el kell bontani. Megy a hiszti, a hangulatkeltés és a hergelés az autóspárti sajtóban a népligeti felüljáró kapcsán. Nemcsak hogy dugó lesz itt, de egyenesen nemzethalál. Rossz hírünk van a számukra: A népligeti autós felüljáró egy szükségtelen, fölösleges műtárgy” – írják.

 

 

Aztán a következőkben sorra veszik, hogy miért van ez szerintük így:

  • A felüljáró állapota „siralmas”. „…Egy ideig még ellétezhetne 2×1 sávosként, mert a két szélső sáv alatti szerkezet menthetetlen, de utána mindenképpen bontani kell az egészet, mert bizony a tartóoszlopok is megrogyhatnak. Mivel ez a költség horribilis, ezért a főváros vezetése azt a mókát találta ki, hogy húzza az időt és vizsgálódik. Nettó 185 millió forintért, egy év múlva, a haveri vállalkozó majd megmondja, amit úgyis tudunk, de addig is telik az idő, majd a következő városvezetés foglalkozik a kérdéssel, a vállalkozó meg etetve van. Ha kell, akkor van pénz… Ez amúgy mindent el is mond a hozzáállásról, amely így felveti a hűtlen kezelés gyanúját.”
  • „A felüljárón sem közösségi közlekedés nem halad át, sem kerékpárral nem lehet átmenni. Valójában semmi más ez már, mint egy luxus az autósoknak, akik így 2×2 sávon száguldhatnak a belváros felé.” Ráadásul mindez a 3-as metró felett.
  • A felüljáró használatával kb. egy lámpaciklust, mintegy 90 másodpercet lehet nyerni.
  • „…Az Üllői úti útvonal kapacitását nem a felüljáró, hanem bizony a lámpák határozzák meg. És az Üllői út végig belámpázott útvonal, a felüljáró előtt is, és utána is. Az égvilágon semmi nem történik, ha kivesszük innen a felüljárót és szintben lehet átmenni.”
  • A Főmterv készített egy tervet az itteni szintbeli kereszteződésről. „Könnyen belátható, miért is valósítható meg ez a csomópont szintben. Tessék megnézni a Kerepesi/Hungária csomópontot, az pont olyan, mint ez, mégis megvan felüljáró nélkül.Ráadásul itt két balra kanyarodó irányt teljesen ki is lehet venni, mivel az Ecseri útnál az M5 bevezető felé, a Nagyvárad téren pedig az Elnök utca felé a balra kanyarodás most is adva van. Aki pedig a népligeti Volánbusz pályaudvar buszainak be- és kihajtása miatt aggódik, annak felhívnánk a figyelmét, hogy van ott egy nem használt kijárat is… hát majd használják…” – írják.

„Szumma:

A népligeti közúti felüljáróra sem forgalmilag, sem várospolitikailag nincs szükség, a csomópont szintben is megoldható, a főváros vezetésének pedig a bontási és csomópont-építési terveken kellene dolgoznia, időhúzó és haveri vállalkozás-etető megoldások helyett. Ha már a műszaki állapot ezt a helyzetet szülte, végre dolgozhatnának a saját városukért is.

A csomópont átépítésével egyidejűleg komoly mennyiségű P+R hozható létre, az Üllői út teljes hosszában pedig kétoldali, irányhelyes, szintben eltolt kerékpársáv létesíthető. Nem sárga csík, rendes, biztonságos kerékpársáv.

Egy igazi városvezetés ezt tenné.

Ahogy a többi hasonló felüljáróval is.”

Sarkos, de elgondolkodtató. Ez is egy vélemény, és nyilván van más előjelű is.

Népszerű