A közlemény szerint az első ütemben felváltva dolgoztak először az egyik, majd a másik vágányon Vecsés és Üllő között, hogy a vasúti közlekedés mindig biztosítva legyen. Az elmúlt két és fél hónapban felújították az érintett 15 kilométeres vasúti pályát, elvégezték a szükséges váltócseréket, megerősítették a felsővezetéki hálózatot is.
Az idei munkálatok második üteme augusztus végén indul Üllő és Monor között. Ennek során többek között 18 kilométeren vágányétépítési, váltócsere és felsővezeték-karbantartási munkálatok lesznek, több helyen újra cserélik a hangos utastájékoztatási rendszert, továbbá egy helyen modern vizuális utastájékoztató rendszert is kiépítenek.
A MÁV kiemelte: a Budapest-Cegléd-Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája. Kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a vasúttársaság kiemelten kezeli.
Tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődött a vonal felújítása, amely az idén április 6-tól a Vecsés-Üllő-Monor szakaszon folytatódott, és több fázisban, tervezetten ősz végéig tart.
A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló kivitelezés befejezését követően ezen a szakaszon is megszüntethetőek a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és stabilabbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma – olvasható a közleményben.
vecses.hu