Áremelésre számíthatunk a fővárosi fürdőkben – írja a napi.hu.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) a koronavírus okozta válság előtt, 2019-ben még 18,4 milliárdos árbevételt termelt, a járvány viszont jeletősen csökkentette a bevételüket. Tavaly 6,5 milliárd forintos árbevétel mellett 1,3 milliárdos veszteséget termeltek – derül ki a 2022-es üzleti tervükből, amelyet a következő fővárosi közgyűlési ülésre nyújtottak be.
Az idén 12 milliárdot meghaladó értékesítési bevételt terveznek, de a bevételek között szerepel egy közel 5 milliárdos összeg, melynek nagy része, 3,4 milliárd forint lehet a Rác Hotel „hasznosítása” (eladása vagy bérbe adása). Ha a terv sikerül, akkor több mint 1 milliárdos profitot termelhet a fővárosi a cég.
A BGYH eredményes működéséhez a 2020-2021-es 1,5-1,7 milliós vendégszámot idén 3 milliósra kellene növelni, ez azonban a cég szerint csak akkor sikerülhet, ha nem lesz újabb járványhullám és nyitva tarthatnak.
A tervek szerint a második félévtől (júliustól) azokban a fürdőkben, ahol főként budapesti vendégkör fordul meg, 8,7 százalékkal emelik a belépőjegyek árát, a nemzetközi turizmusban érintett fürdők esetében pedig 20 százalékos áremelés várható. Ez a cég szerint még így is 30 százalékkal marad el a nemzetközi átlagtól.
Minderre a rezsiköltségek elszállása és a bérköltség növekedése miatt is szükség van – írja a cég az idei tervében.
A legnépszerűbb fürdőjüket, a Széchenyit rendezvényhelyszínként próbálják meg hasznosítani a „klasszikus” üzemidőn kívül. A Széchenyiben és a Lukácsban Private Medical SPA ágazat beindítását tervezik, az idén megnyíló Rác fürdőben pedig olyan „prémium felső kategóriás” szolgáltatásokat kínálnak majd, amelyek jelenleg más fürdőben nem érhetők el.
A Gellért csak május végéig fogad vendégeket, utána ugyanis már nem halasztható a felújítása. A fürdő júniustól kieső, döntő részben turisták jelentette forgalmát a Széchenyi és a Rudas fürdőkre irányítják át, illetve novembertől részben az újra megnyíló Rác fürdő fogadja majd őket.
A strandfürdők forgalma szintén a budapesti vendégkörre épül, az éves forgalmuk meghatározó részét érthetően nyáron realizálják. Mivel a járvány a nyáron gyengébb volt 2020-ban és 2021-ben is, jelentős forgalmuk volt, de a 2019-es szintet még idén sem érik majd el, írja a portál.