Az elmúlt több mint negyven év valamennyi generációját benevezték egy gyorsulásra.
Amikor 1975-ben bemutatkozott a 911-es első turbó változata, azonnal a márka legkarakteresebb darabjává vált. A Porsche csúcsmodellje volt mindig is a 911 Turbo, olyan sportkocsi, amely egy versenyautó képességeit kínálta egy napi használatra is alkalmas autó formájában.
Az ebből a videóból sem derül ki, hogy a Porsche gyári garázsából elővett hét generáció közül melyik a legjobb, mindenesetre érdekes látni, mire mennek egymás ellen. Az autókba a márkához szorosan kötődő versenyzőket ültettek, köztük a korábban a Formula–1-ben szereplő Mark Webber és Neel Jani, akik komoly eredményeket értek el a Porsche színeiben a hosszútávú versenyeken.
Íme a videó:
Érdemes a videó előtt az egyes típusok adattábláit is végigböngészni, milyen evolúciót írt le a modell története:
- Első generáció: 930 Turbo. 1975–1989. 3,0 liter turbó 260 lóerő, 330 Nm nyomaték. 0–100 km/h: 5,4 másodperc.
- Második generáció: 964 Turbo. 1990–1994. 3,3 literes 320 lóerő, 450 Nm nyomaték. 0–100 km/h: 5,0 másodperc.
- Harmadik generáció: 993 Turbo. 1995–1998. 3,6 literes ikerturbó. 408 lóerő, 540 Nm nyomaték. 0–100 km/h: 4,5 másodperc.
- Negyedik generáció: 996 Turbo. 1999–2005. Az első vízhűtéses 911. 3,6 literes ikerturbó. 420 lóerő, 562 Nm nyomaték. 0–100 km/h: 4,2 másodperc.
- Ötödik generáció: 997 Turbo. 2006–2012. 3,8 literes ikerturbó. 500 lóerő, 650 Nm nyomaték. 0–100 km/h: 3,4 másodperc.
- Hatodik generáció: 991 Turbo. 2012–2019. 3,8 literes két turbós. 540 lóerő, 660 Nm nyomaték. 0–100 km/h: 3,0 másodperc.
- Hetedik generáció: 992 Turbo. 3,7 literes ikerturbós. 580 lóerő. 750 Nm nyomaték. 0-100 km/h: 2,8 másodperc.
(hvg.hu)
Oszd meg a barátaiddal is!