A Zajtanács, az Önkormányzat és az érintett körzetek képviselőinek rendszeres tárgyalásai eredményeként immár tilos a hajtóműpróbázás este 22.00 és reggel 06.00 között.
Hosszú egyeztetés után komoly sikert értek el a reptéri zaj elleni fellépésben az éjszakai hajtóműpróbák tilalmával. Tavaly június végén írtak a minisztériumnak egy levelet a Zajtanács tagjai, a XVIII. kerületi Önkormányzat és a körzetek képviselői, Somody László, illetve Nagy Balázs, amelyben a probléma megoldására tettek javaslatokat. Ezek között voltak olyanok, amelyek már meg is valósultak, és olyanok is, amelyek a közeljövőben hoznak pozitív változást az Erzsébet- és Bélatelepen élők, valamint Szemeretelep és Ganztelep lakóinak életében.
A rugalmas pályahasználat bevezetésével, az időjárásnak megfelelően úgy szabályozzák a futópályák használatát, hogy az a lehetőségekhez képest a legkisebb zajterhelését okozza a környéken élők számára.
Tavaly októberben elindult a környező települések lakott részein telepített, mobil mérőhelyekkel is felszerelt zajmonitor-rendszer, amelynek adatai online is elérhetőek az önkormányzatok számára.
A jelenlegi legfontosabb eredmény azonban az, hogy végre bevezették a hajtóműpróbázás tilalmát az éjszakai és a mélyalvás időszakában. Ez az eredmény nem egyedül az Önkormányzat és az érintett képviselők sikere, hanem a szemléletbeli változás eredménye is, amely partnernek és nem ellenségnek tekinti a repülőteret, és bebizonyosodott, hogy az Önkormányzat együttműködő, kompromisszumkész hozzáállása valóban képes eredményeket elérni.
Ezek csak az első eredmények, ugyanis az érintettek továbbra is dolgoznak azon, hogy a repülőtér környékén élőket a lehető legkevesebb zaj érje. Folyamatosan mérik a zajterhelést a jövőben is, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a helyzet mindenki számára elviselhetővé váljon. Ebben a szakértők, a civilek és a Budapest Airport valódi partnerként dolgoznak együtt jelenleg.
bp18.hu