Immár 20 éve utazhatunk a Hannoveri, azaz a TW villamosokkal. Most ebből a típusból egy olyan jármű kezdi meg próbaüzemét az 50-es vonalán, amelyen az utasok kényelmét és az üzemeltetés gazdaságosabbá tételét szolgáló számos korszerűsítést végeztek el – közölte a BKV.
Az egyik legnagyobb beavatkozást az utastéri és a – külön vezérelhető – vezetőtéri klíma beépítése jelentette. A visszapillantótükröket megszüntették, helyettük a CAF-hoz hasonló – a járműfedélzetet is figyelő – kamerás rendszert építettek be. A járművezetők védelme érdekében a vezetőfülkéket teljesen zárttá változtatták.
Jó szolgálatot tesznek majd a klímaszezonon kívüli időszakban a szellőztetést lehetővé tevő, kihajolás elleni védelemmel ellátott nagyméretű, eltolható, sötétített ablakok. A jármű külső-, illetve belső világítását korszerű és takarékos LED-es rendszerűre cserélték, a teljes utastéri arculat pedig a CAF, és a korszerűsítésen áteső Tátra és KCsV villamosokéval megegyező dizájnt kapott.
A projekt egyik leglátványosabb elemeként a lenyíló lépcsőket fix-kivitelűre, ezzel együtt az ajtókat pedig új, de a régivel harmonizáló típusúra cserélték.
Korábban számos hibaforrás oka és utaspanasz gerjesztője volt a lenyíló, érzékelőkkel ellátott lépcsőrendszer. Az új lépcsőknek köszönhetően ezek a problémák gyakorlatilag megszűnnek, az utascsere is rövidebb lesz, mivel az ajtók bezáródását követően a jármű azonnal indítható, már nem kell a lépcsők felzáródását is megvárni.
Az átalakított 1624-es pályaszámú TW villamos a tervek szerint a mai napon, március 29-én, hétfőn, kezdi meg utasforgalmi próbaüzemét az 50-es villamosvonalon. A próbaüzem tapasztalatainak összegzése után születhet majd döntés további járművek átalakításáról – közölte a BKV.
(18.kerulet.ittlakunk.hu)