A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közzétette 2023. évi ellenőrzési tervét. Az adóhatóság idén kiemelt figyelmet fordít az elektronikus kereskedelemre, az étrend-kiegészítőkkel, tüzelőanyagokkal és klímaberendezésekkel foglalkozó vállalkozásokra – olvasható a NAV honlapján.
Ráadásul a mesterséges intelligenciát is használó rendszereivel a NAV még hatékonyabban választja ki, hogy kiket ellenőrizzen.
Mint írják, átfogó felülvizsgálatra számíthatnak a webshopok, az élelmiszeripari forgalmazók és az építőipari vállalkozások, de a marketing-, a reklám-, a médiaszolgáltató, valamint a filmgyártó cégek ajtaján szintén kopogtathat majd az adóhivatal.
Az biztos, hogy a hét NAV-razziával indul, nőnap alkalmából pedig a virágárusok kerülnek fókuszba.
Ugyanis a NAV Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatósága munkatársai 2023. március 6. és 10. között Budapesten a virágkereskedőket ellenőrzik – olvasható az Adótraffipax oldalán. Kiemelik: a revizorok a számla- és nyugtaadást, a foglalkoztatottak bejelentését, valamint a pénztárgép üzemeltetésével összefüggő szabályok betartását ellenőrzik.
Míg a NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága munkatársai 2023. március 6. és 10. között szintén a virág- és ajándékkereskedőket, illetve a szállás- és vendéglátóhelyeket fogják ellenőrzni a fővárosban. 2023. március 20. és 26. között pedig a szépészeti szolgáltatók kerülnek sorra. A revizorok elsősorban a számla- és nyugtaadást, az online pénztárgéppel kapcsolatos jogszabályi előírások betartását, valamint a foglalkoztatottak bejelentését vizsgálják.
A NAV Kelet-budapesti Adó- és Vámigazgatóságának munkatársai is lendületbe jönnek március 8-án, ők is a virág- és ajándékárusokat vizsgálják felül, valamint az elviteles és házhoz szállító éttermeket, vendéglátóhelyeket. A revizorok a számla- és nyugtaadást, a foglalkoztatottak bejelentését és az online pénztárgépek használatát vizsgálják – írják az Adótraffipax oldalán. Hozzáteszik: a közzétett információ nem zárja ki, hogy máshol is lehetnek ellenőrzések.