A megmaradt egy automata előtt álló sorról posztolt fotót Vitézy Dávid a Facebook-oldalán, miután a BKK leszerelte a másik két jegyautomatát. „Ezzel az intézkedéssel megint a tömegközlekedő utasok életét sikerült picit nehezebbé tenni és a tömegközlekedés versenyképességén rontani.” – írja Vitézy a bejegyzésben. Ezt egyébként az egész városban megteszi a BKK, nem csak a Nyugatinál, ahol a fotó készült.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója úgy fogalmaz, „nehéz logikus magyarázatot találni arra, hogy a hatékonyságra hivatkozva miért szívatja a Főváros és a BKK utasok tömegeit…”, miután megemlíti azt is, hogy a parkolóautomatákat jóval sűrűbben telepítik. Mint írja, az utazóközönség 80%-a még mindig személyesen vesz jegyet, hiába a digitalizáció és az alkalmazás.
Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke szerint Vitézy politikai alapon támad. Balogh Facebook-oldalán azt írja, „sikerült megnyugtatóan biztosítani, hogy továbbra is működjenek a jegyautomaták Budapesten. Ez azért is nagy szó, mert a 7 évvel ezelőtti rendszer már elavult, ráadásul a korábbi szolgáltató T-Systems rengeteg hibával és nehézséggel biztosította csak a gépek működését. Az új szerződéssel legalább 3 évre (1+1 év opció) garantált az automaták működése.”
A mostani szerződés olcsóbb, előnyösebb, mint a régi, amit még Vitézy Dávidék kötöttek – írta Balogh a bejegyzésben, amiben az is szerepel, hogy az automaták kb. 12%-át szerelik le, azt is azért, mert nem voltak kihasználva. Egyedülálló automatát összesen 6 helyen szereltek le.