Tisztelt XVIII. kerületi Lakosok!
Szeretnénk tájékoztatni Önöket, hogy a tavalyi évben módosult a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló kormányrendelet, így az elsőfokú hatósági feladatokat ellátó jogkör már nem a település jegyzőjének a hatáskörébe tartozik. 2021. március 28. napjától az illegális hulladékok bejelentésével kapcsolatban hatáskörrel – a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése alapján – a Pest Megyei Kormányhivatal rendelkezik (https://njt.hu/jogszabaly/2021-124-20-22).
A bejelentéseket a HulladékRadar nevű bejelentő rendszeren keresztül lehet megtenni.
Mi a HulladékRadar?
A HulladékRadar alkalmazás használatával bejelenthetők a környezetet elcsúfító, szennyező, illegálisan elhelyezett hulladéklerakatok – akár településen belül, akár külterületen. A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) által üzemeltetett rendszer alkalmas arra, hogy fotókkal és egyéb, a hulladék fajtájára és mennyiségére, valamint megközelíthetőségére vonatkozó információk megadásával a területileg illetékes hatóság tudomást szerezzen az illegális hulladéklerakásokról, ezáltal intézkedni tudjon annak felszámolásáról a környezet megtisztítása érdekében.
Ha Ön is úgy gondolja, hogy a régi hűtőnek és a felújítás utáni sittnek nem a város szélén, vagy az erdőben van a helye, akkor telepítse a HulladékRadar applikációt, hogy a segítségével közösen tisztítsuk meg Magyarországot!
A HulladékRadart a 4iG Nyrt. fejlesztette és az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakmai felügyelete mellett a KIFÜ üzemelteti.
Az ügyfélszolgálati feladatokat a 1818 Kormányzati Ügyfélvonal látja el.
A bejelentések adatai egy központi adatbázisba érkeznek, ahol a megadott helyadatok alapján először azonosításra kerül a terület tulajdonosa.
Amennyiben önkormányzati tulajdonú területre vonatkozik a bejelentés, a területileg illetékes hulladékgazdálkodási hatóság automatikus értesítést kap róla, és a vonatkozó jogszabályi előírások figyelembevétele mellett, az ügy kivizsgálását követően gondoskodik a bejelentéssel érintett területek megtisztításáról.
Közterületen illegálisan elhelyezett hulladék elszállítása (amennyiben a tulajdonos, vagy birtokos ismeretlen) a helyi önkormányzat kötelezettsége. Ezeket a bejelentéseket az [email protected] e-mail címre is lehet küldeni.
Amennyiben nem önkormányzati tulajdonú területre vonatkozik a bejelentés, hanem természetes személy vagy gazdasági társaság területe, felszólításra kerül az ingatlan tulajdonosa az illegális hulladéklerakat felszámolására. Ez az eljárás hosszabb időt vehet igénybe.
A lakosság közvetlenül a Kormányhivatal részére is megküldheti a kül- és belterületeken található illegális hulladék bejelentéseket:
Pest Megyei Kormányhivatal
Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Hulladékgazdálkodási Főosztály
1072 Budapest, Nagy Diófa utca 10-12
[email protected]
(1) 478-4400
bp18.hu