A kormány elfogadta a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS), amely részeként megépül a Kelenföldet, a Déli és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút, és eltűnik a Déli pályaudvar a föld felszínéről.
Fürjes Balázs Facebook-oldalán jelentette be a hírt. A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára azt írta, a külső kerületek és a főváros környéki települések népessége folyamatosan nő, és ma „szinte mission impossible a városba jutás és a hazamenetel”. A megoldás szerinte a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztése, és az elképzelésben kiemelt szerepet kap a vasút.
A most elfogadott stratégia alapján Fürjes azt írja,
- minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre,
- átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,
- megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma.
- Ezen felül megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.:
- Tovább folytatódik a már megkezdett korszerű járműbeszerzés,
- megújítják a vasútállomásokat,
- sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett, és
- megépül a Kelenföldet, a Déli és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút.
A stratégia megvalósítása a következő két évtizedben 3 ezer milliárd forintba kerül majd, amely nagy részét EU-s forrásokból fedezhetik a kormányok. Az államtitkár azt írja, a húsz évre szóló terv első 1500 milliárd forintjára már garantált európai uniós forrás lesz 2027-ig.
telex.hu