Augusztus végén kezdődött meg a ceglédi 100a vonal Üllő–Monor szakaszának felújítása. A kivitelezés az ütemtervnek megfelelően halad, novemberre befejeződnek a munkálatok, megszűnik a napközbeni vágányzár, és újra zavartalanul közlekedhetnek a vonatok sebességkorlátozások nélkül – közölte a MÁV.
Szeptember 29-én az elkészült vágányszakaszt visszaadták a forgalomnak, miután elvégezték a vágányátépítést és a szükséges váltócseréket, illetve megerősítették a felsővezetéki hálózatot. Szeptember 30-án éjjel a második vágányon is megkezdődtek a munkálatok. Jelenleg a hosszúsínek lehúzása van folyamatban, és megkezdődött a szakaszon az ágyazatrostálás és nagygépes vágány átépítés is.
A kivitelezést a MÁV FKG több mint száz szakembere végzi, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával. A vágányzárral járó munkálatok tervezetten október végéig befejeződnek, addig az érintett állomások között továbbra is egy vágánnyal kevesebb áll a vonatok rendelkezésére, emiatt módosított menetrendek vannak érvényben.
Novemberben még Vecsés és Monor állomásokon a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő munkákat végzik el, ezeket vonatmentes időszakban, éjszakánként csinálják majd, ezért a közlekedést nem fogja zavarni, és nagyobb zajhatás sem várható – írta közleményében a vasúttársaság.