„Nem! Lezárni!”: ez a véleménye Lázár Jánosnak a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötéséről

0

Telex birtokába került egy olyan, néhol indulatos széljegyzetekkel tarkított lista, amin számos, nagyrészt fővárosi fejlesztés lezárásáról döntött Lázár János miniszter. Köztük van a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezése is.

A fejlesztések lezárását már a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) részben lecserélt, Lázárhoz lojális csapata készítette és elemezte a miniszter számára tavaly év végén, többnél is jelezve ugyanakkor, hogy azonnali lezárásuk forrásvesztést, uniós pénzvisszafizetést, szabálytalansági eljárást, sőt politikai kockázatot is jelenthet. Ezért a 80 fejlesztésből 30-nál azt javasolták a miniszternek, hogy folytassa a projekt tervezését, előkészítését; 13 esetben azt, hogy a projekt ugyan lezárható, de csak „magas érdeksérelemmel” – ide tartozik a pénzvisszafizetés vagy a politikai kockázat –, 32 esetben pedig „alacsony érdeksérelemmel” ítélték lezárhatónak a munkát.

 

 

Javaslataikhoz képest Lázár összesen mindössze 8 esetben döntött a beruházás folytatása mellett, míg 11 esetben elbizonytalanodott, kérdőjellel jelezve ezt, vagy csak odafirkantva a lapra, hogy „Megbeszélendő”.

Nagyon hangsúlyosan szerepel a nem szó a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésénél: a tervezés már 15 százalékon áll (ennyit költöttek rá az 5,8 milliárdos összköltségből), a szakértők pedig a folytatást javasolták (forrásvesztés, pénzvisszafizetés, uniós szabálytalansági eljárás kockázata miatt), mégis az van ráfirkantva, hogy „Nem! Lezárni!”, írja a lap.

 

 

telex.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here