Kihasználják a csalók az új rezsiszámítás miatti bizonytalanságot és hamis számlákkal próbálják átverni az embereket, írja a Bors. Ezúttal az E.ON nevében próbáltak pénzt beszedni:
Gyanút fogott a lap olvasója, amikor az „E.ON Ügyfélszolgálat”-tól levele érkezett, amiben azt közölték vele, hogy 32.745 forint tartozása van, amit a levélben kapott számlaszám linkjére kattintva egyenlíthet ki. Először is, csekken szokta fizetni a villanyszámlát, másrészt az MVM ügyfele és ott sincs tartozása.
A kiberbiztonsági szakember szerint az e-mail címet, amiről a levelet küldték, az Aggteleki Nemzeti Park oldaláról szedték le. Ezt könnyen begyűjthették, mivel publikus és így nem is szűri ki hamisként a rendszer. A tárgyhoz (subject) beírták az E.ON-t, hogy hitelesebbnek tűnjön. A címzett rubrikában nem a valódi címzett van, ez azt mutatja, hogy címlistára küldték az üzenetet. A To: Receptients után ugyanis nem egy személy e-mail címe van, hanem ugyanaz a cím, ami a feladónál szerepel – mondta a szakember.
A link továbbvisz egy oldalra, és ha a link fölé visszük az egeret, a jobb gombra kattintva alul megjelenik egy cím, amiből kiderül, kié a link. Itt egy hamisított címről van szó, amiben a hitelesség látszatát keltve lemásolták az E.ON felületét. Ha valaki mégis rákattint és az adott számlára utalással fizet, akkor a bankszámla adataira is szert tehetnek – figyelmeztet a szakember.
Az elektronikus számlák esetében mindig érdemes ellenőrizni a feladót és azt, hogy a számla a szokásos és valós adatokat tartalmazza-e. A megtévesztő e-mailek felületes ránézésre hitelesnek tűnhetnek, de érdemes kiemelt óvatossággal eljárni, különösen akkor, ha nem vártuk az adott levelet vagy számlát, illetve, ha eddig más módon fizettük a számláinkat az adott szolgáltatónál.