Jó lesz ez nekünk? Több fővárosi kerületben is jöhet a 30 kilométer/órás sebességkorlátozás

0

Forgalomcsillapítási tervet készít a fővárosi önkormányzat, őszre meglehet az átfogó stratégia – tudta meg a Népszava, amely arról ír, hogy e tervezet alapján nemcsak a Terézvárosban, hanem legalább három kerületben összehangoltan lesz 30 kilométer per órás sebességkorlátozás.

Erő Zoltán, Budapest főépítésze ugyanis azt mondta a lapnak, hogy számos fővárosi közlekedési problémára csak egy Budapest egészére kigondolt, átfogó forgalomcsillapítási terv jelenthet megoldást, amelyhez a Budapesti Közlekedési Központban (BKK) már rajzolják is a térképet. A BKK ezt megerősítette a lapnak, ám részleteket nem közölt, mert egyelőre még csak a kerületek álláspontjának begyűjtésénél tartanak.

A fővárosi önkormányzat pedig azt válaszolta a Népszavának, hogy „az elmúlt években indított forgalomcsillapítási mintaprojektek tapasztalatait is felhasználva a BKK még idén ősszel elkészíti a vonatkozó átfogó stratégiát. A konkrét intézkedéseket is tartalmazó előterjesztés idén év végéig kerülhet a Fővárosi Közgyűlés elé”.

 

A lap több fővárosi kerület vezetését is megkereste az ügyben, így Niedermüller Péter (DK) erzsébetvárosi polgármestertől azt is megtudták, hogy a VI., VII. és a VIII. kerület összehangoltan, egységes rendszerben vezetné be a 30 km/órás sebességkorlátozást.

Város és Mobilitás Intézet szerint a 30 km/h-s korlátozás kevesebb halálos balesettel, alacsonyabb zajjal, biztonságosabb kerékpározással és kevesebb dugóval jár, így még a légszennyezés is csökkenhet:

  • az 50 helyett 30 km/h-nál bekövetkező balesetek 9-szer kisebb eséllyel lesznek halálosak, és a sérülések is jóval kevésbé súlyosak;
  • csökken a városi zajszennyezés;
  • a kisebb sebesség lehetővé teszi az utak szűkítését, több felület juthat a gyalogosoknak és közösségi funkcióknak.

 

telex.hu

 

 

A mizu18.hu  kérdései:

  • a kisebb sebesség, több forgalomban töltött időt, tehát több szennyezést jelent, nem?
  • a kisebb sebesség kisebb fokozatba kapcsolást, tehát több szennyezést, jelent, nem?
  • a kisebb sebesség több forgalomban való  jelenlétet, tehát több dugót is jelent, ami több szennyeződéskibocsátást jelent, nem?

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here