Átadták a 3-as metró megújult Deák téri és Ferenciek tere állomásait, így kora délutántól Kőbánya-Kispest és a Deák tér között már metró szállítja az utasokat.
Az M3 metrófelújítás európai uniós forrásból és magyar társfinanszírozással együtt megvalósuló beruházás. Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter az átadáson kiemelte, hogy Magyarországon jelenleg ez a rekonstrukció a legnagyobb EU-s finanszírozással rendelkező önálló projekt.
Míg Karácsony Gergely főpolgármester arról beszélt, hogy Budapest élhető, otthonos és zöld jövőjét a közösségi közlekedés fejlesztése szolgálja a legjobban, és ez a legokosabb nagyvárosi válasz a jelenlegi válságtünetekre is. „Ezt szolgálja a hármas metró megújítása, az új buszok és trolik beszerzése, a Bubi-hálózat gyarapítása, és az is, hogy az infláció ellenére sem emeljük az árakat. Mindehhez érdemben járulna hozzá, ha a kormány megteremtené a feltételeit az uniós forrásokhoz való további hozzáférésnek. Budapest közben a közösségi közlekedés terén is gyorsítósávban halad, és minden nehézség ellenére sem tér le róla” – jegyezte meg a főpolgármester.
Bolla Tibor a BKV Zrt. vezérigazgatója azt részletezte, hogy az újabb két belvárosi állomással a végfázisában jár az M3 metrófelújítás, májusban már egy kívül-belül újjászületett, modernizált, akadályoktól mentes, biztonságosabb vonalon közlekednek a szerelvények Újpesttől egészen Kőbánya-Kispestig. A tavaly májusban átadott három belvárosi állomáson kerültek először utasforgalomba ferdepályás felvonók, amelyek a visszajelzések alapján elérték céljukat. Hozzátette: a Ferenciek terén szintén ferdepályás felvonó biztosít akadálymentes kapcsolatot, míg a Deák Ferenc téren egy nagykapacitású, hagyományos lift épült, ami egyben egy harmadik kijáratot jelent az állomás területéről.
Kiemelte, hogy az M3 metrófelújítás mindvégig az utasforgalom részleges fenntartása mellett valósult meg, ami rendkívül bonyolult szervezési feladat és számos szakterület együttműködésének eredménye. Az elkövetkezendő négy hónapban már a befejezésen lesz a fókusz. Márciusban tehát megnyílnak az utasforgalom előtt az Arany János utca és Nyugati pályaudvar, valamint a Dózsa György út állomások, már akadálymentes elérhetőséggel. Májusban pedig visszakapja az utazóközönség a teljes, megújult és akadálymentes M3 metróvonalat.
Így változik a közlekedés
- Január 24-től, keddtől az alábbi rend szerint közlekedik az M3-as metró és a pótlóbuszok:
- Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.
- Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
- A Nagyvárad téren – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg. A tér környéke a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival közelíthető meg.
- Továbbra is közlekednek az észak-pesti és dél-pesti térségből a metrót elkerülő, alternatív eljutást biztosító járatok.