Csaknem 35 milliárd forintnyi veszteséggel számol a fővárosi közösségi közlekedés idén, mondta Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes az Infostartnak. A villamosok és a buszok egyelőre nem fognak leállni.
Az energiaválság, illetve a járművekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök beszerzésének megdrágulása miatt a BKV működése továbbra is veszteséges, nagyjából 34 milliárd forintos mínusszal lesznek kénytelenek elfogadni az üzleti tervet, vagyis ekkora mértékben nem tudja a fővárosi közösségi közlekedés visszapótolni az elöregedő járműállományát.
Ha a főváros múlt év szeptemberében aláírta volna a közösségi közlekedésre vonatkozó villamosenergia-szerződéseket 300 forint/kWh körüli áron, most nem lenne miről beszélni, ehelyett a Budapest-modellt alkalmazva napi árra szerződtek, így egy ideje már tartósan 100 forint alatti áron vásárolnak áramot.
Ez ahhoz elég, hogy a közösségi közlekedés ne dőljön be, de ahhoz kevés, hogy a korábbi időszakban felhalmozott problémákat kezelni tudja.