Gulyás Gergely hozzátette: az üzemanyagárnál a jármű üzembentartójának személye számít, így a kormányzati autók piaci áron tankolnak. A kis benzinkutak átmeneti állami támogatásért folyamodhatnak december 31-ig az ellátásbiztonság érdekében. Ennek összege nem haladhatja meg a 400 ezer eurónak megfelelő forintot.
Gulyás Gergely kiemelte: a kormány szeretné, ha nem kellene újabb stratégiai készleteket felszabadítani, de nem tudják, meddig tart a százhalombattai finomító karbantartása.
Az elhúzódó háború és a brüsszeli szankciók egész Európában a benzin árát is egekbe emelték, a magyar lakosságot tavaly november közepe óta védi a benzinárstop, amely a kormány legutóbbi döntése alapján október 1-ig van érvényben. Enélkül a benzinért már közel dupláját kellene fizetni. A kormány folyamatosan elemzi az üzemanyagellátási helyzetet és dönt majd az árstopok ügyében
– írta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) kommunikációs főosztálya az ATV kérdésére, hogy októberig biztosan marad-e a 480 forintos üzemanyag ár a magánszemélyek, taxisok és mezőgazdasági erőgépek esetén.
A szakértő szerint így semmi értelme az árstopnak
Zsiday Viktor befektetési szakértő azt írta, értelmetlennek és makrogazdasági célok szempontjából hatástalannak tűnik a üzemanyagárstopot érintő szombati módosítás. Kifejtette, a mostani intézkedésekkel a céges autóknál növelték meg az üzemanyagárat. Zsiday Viktor szerint a gyakorlatban ezzel a fogyasztás csak nagyon kis mértékben fog csökkeni, viszont az üzleti bizalmat tovább rombolja az új szabályozás.
Láthatóan kapkodás zajlik: senki sem tudhatja, hogy holnaptól melyik szabályozást hogyan módosítják, a kiszámíthatóság alacsony marad. És ami nagyon fontos: továbbra sem éri meg behozni Magyarországra feldolgozott termékeket, mert csak annyi változott, hogy nem nagyon nagy, hanem szimplán nagy veszteséggel adná el a terméket a kereskedő
– tette hozzá a befektetési szakértő.
index.hu