Karácsony Gergely: bringasztrádák épülnek a fővárosban – És az autósokkal mi lesz?

0

Autó helyett minél többen közlekedjenek kerékpárral Budapesten, ez a célja a fővárosi városvezetésnek.

Igazi biciklis forradalom zajlik Budapesten, egyre többen használják a MOL Bubit Karácsony Gergely szerint. A biciklis közlekedés további támogatása érdekében uniós forrásokból el fogják indítani az első budapesti bringasztrádák kialakítását, írja a főpolgármester a Facebook-oldalán.

Az ötlet nem új: a BKK fejlesztési javaslatai között már 2020-ban szerepelt az „összefüggő, biztonságos, kényelmes, vonzó gyalogos- és kerékpáros-útvonalhálózatot létrehozása”, melynek kiemelt elemei a bringasztrádák.

„A bringasztráda szélesebb útfelületekkel és biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel gyors, közvetlen, akadálymentes, biztonságos, kényelmes kapcsolatot teremt a városközpontok, lakóterületek, munkahelyek között a korábbi kerékpárutakhoz, kerékpársávokhoz képest” – írta a BKK a tervekről, melyhez térképet is mellékelt.

Ezek szerint 12 bringasztráda lenne Budapesten:

  • a Clark Ádám tértől haladna a belvároson keresztül a Városligeten át a Rákos-patak felé
  • Hűvösvölgyből a Döbrentei téren át Keleti pályaudvaron keresztül az Örs vezér tere felé
  • Káposztármegyerről a Váci út vonalán a Deák téren át az Üllői utat követve Népliget – Határ út felé
  • Rákos-patak – Zugló vasútállomás – Keleti pályaudvar vonalon Kálvin tér – Fővám tér felé, majd tovább Kelenföld és Budaörs felé
  • Békásmegyer, Róma-part mentén Batthyány téren át a Petőfi híd felé, majd tovább Budafoknak
  • Dunakeszi felől a Dagályon és Szent István parkon át, a Duna mentén Közvágóhídig, majd tovább egyrészt Soroksár, másrészt Csepel felé
  • Villányi úttól Karolina út – Kopaszi-gáton át Közvágóhíd, Népliget, Zugló vasútállomás, Göncz Árpád Városközpont, Szentlélek tér felé (Könyves Kálmán körút – Hungária körút – Róbert Károly körút vonala), innen külön vonal menne tovább Vörösvári út, Pilisvörösvár felé
  • Petőfi híd – BAH-csomópont – Déli pályaudvar – Margit híd – Jászai Mari tér – Oktogon – Blaha Lujza tér – Boráros tér útvonal, a Harminckettesek terénél külön ággal Kőbánya felé
  • Kőbányáról Határ úton át Pesterzsébeten, majd Csepelen át Budafok felé

A téma igen kényes, hiszen a fővárosban egyre nehezebb autóval közlekedni, ami napi szinten okoz vitát, bosszúságot az autósoknak, ráadásul a vélemények is megoszlanak arról, mennyire vannak kihasználva a jelenlegi biciklisávok. Ti mit gondoltok az ötletről, támogatjátok vagy sem? Írjátok meg!

18.kerulet.ittlakunk.hu/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here