Elindultak a CAF-villamosok az 50-es vonalán

0

Szeptember elsején elindultak az alacsonypadlós, korszerű CAF-villamosok a felújított 50-es vonalán. Információink szerint kezdetekben hétköznaponként három, hétvégente két új szerelvény közlekedik majd a vonalon.

Az ez alakalomból tartott Határ úti sajtótájékoztatón a főpolgármester úgy fogalmazott, a jövőbe vezető út a minőségi közösségi közlekedésen keresztül vezet.

Megjegyezte: nemcsak a belső, hanem a külső kerületek is szenvednek az átmenő forgalomtól, attól, hogy naponta több százezer autó érkezik a városba, és ennek az egyedüli alternatívája, ha a közösségi közlekedés színvonalát versenyképessé teszik a gépjármű-közlekedésével.

Karácsony Gergely kiemelte, fontos, hogy az 50-es villamos vonalán elindultak szeptember 1-jén az alacsonypadlós CAF-járművek, ezzel ugyanis akadálymentessé teszik a villamosjáratot, és talán visszaadják a közösségi közlekedés népszerűségét, amelyet a koronavírus-járvány idején részben elveszítettek.

Elmondta: a fővárosi önkormányzatnak 51 CAF-villamos megvásárlására van szerződése, és „minden követ megmozgat”, hogy forrást találjanak a beszerzésükre. Hétfőn tárgyal Navracsics Tibor területfejlesztési miniszterrel, és reményét fejezte ki, hogy szót tudnak váltani arról is, ha megérkeznek az európai uniós források, azt fel tudják-e használni a CAF-villamosok beszerzésére.

Mint ismeretes az 50-es villamos vonalán több helyen átépültek a megállók, felújították a vágányokat és az áramellátási rendszert, hogy azon a vonalon is tudjanak közlekedni az alacsonypadlós CAF-villamosok.

A főpolgármester arra is emlékeztetett: számos, a dél-pesti régió közlekedését érintő fejlesztés van folyamatban, például a 3-as metró felújítása és a Határ úti metrómegálló aluljárójának akadálymentesítése.

Gajda Péter, Kispest polgármestere felidézte, hogy 1880-ban indult el a gőzvontatású vasút, amely a lőrinci téglagyárat kötötte össze Kispesttel és Budapesttel. A kispestiek aztán néhány év alatt elérték, hogy az eredetileg teherszállításra épített vonalon személykocsik is közlekedjenek. Ez a vonal azóta is összeköti a fővárost és a két kerületet.

Hozzátette: a főváros, a XVIII. és a XIX. kerület közösen, idő előtt teljesítette a vonal korszerűsítésére tett ígéretét, és reményét fejezte ki, hogy az Üllői út, majd az Ady Endre út felújítása is hasonló módon, a válságos időszak közepén is megvalósulhat.

Szaniszló Sándor, Pestszentlőrinc-Pestszentimre polgármestere kiemelte: nagyon fontos, hogy a nehéz gazdasági helyzetben is meg tudták újítani a villamos vonalát. Hozzátette: remélik, nemcsak az 50-es villamos vonalán, hanem később, a 42-es villamos meghosszabbításával – amely így elérné a XVIII. kerület központját is – további alacsonypadlós villamosok járnak majd a kerületben.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here