Az utolsó magas padlós busz is nyugdíjba vonult a 99-es busz vonaláról: október 28-tól csak kényelmes, alacsony padlós járművek közlekednek a Blaha Lujza tér és Pesterzsébet közötti járaton. A fejlesztés annak köszönhetően valósul meg, hogy a közeljövőben 135 új alacsony padlós, korszerű busz érkezik a BKV-hoz. A beruházásnak köszönhetően végleg elbúcsúzhatunk a magas padlós buszoktól.
A 99-es vonalon is hosszú éveken át szolgáló Ikarus 260-as típusú autóbuszok a hetvenes évek óta szolgálják a budapestiek kényelmét. A járműtípus évtizedeken keresztül volt meghatározó szereplője a fővárosi utcaképnek, mára azonban eljárt az idő felettük, és hamarosan csak nosztalgiajáratokon találkozhatunk a típussal. A hazai gyártású buszok annyira sikeres voltak, hogy nemcsak Magyarországon, hanem az egykori Szovjetunióban és az NDK-ban, valamint Lengyelországban, Törökországban, de még Madagaszkáron is szállították az utasokat.
A jelenleg is tartó fejlesztés a kilencvenes évek óta a legnagyobb egy ütemben végrehajtott autóbuszos járműparkfrissítés. A BKV buszágazatában az új, korszerű alacsony padlós járművek forgalomba állásával teljesen eltűnnek Budapest útjairól a magas padlós buszok.
A fejlesztés eredményeként jelentősen kényelmesebb utazhatnak az alacsony padlószintnek köszönhetően a babakocsival, illetve nagyobb csomaggal közlekedők, valamint a mozgásukban korlátozottak is könnyebben szállnak fel a buszokra, a légkondicionált utastérben pedig kánikulában is komfortosabbá vált az utazás.
A buszgyártásban is tapasztalható a világpiacon mutatkozó, az informatikai termékekkel kapcsolatos ellátási lánc akadozása, az ebből adódó monitorhiány miatt az utastájékoztató eszközök egy részét a gyártó később szereli fel a buszokra. Addig a megszokottnál kevesebb monitorral szállítják az utasokat az új, környezetkímélő járművek.