Barsi Balázs az Index kérdésére rögtön leszögezte, hogy nem akarnak sztrájkolni, de elképzelhető, hogy mégis kénytelenek lesznek. A történetet ott kezdte, hogy tavaly nyáron született hároméves bérmegállapodás a MÁV–Volánnál 2021-re, 2022-re és 2023-ra vonatkozóan, de ezt a Mozdonyvezetők Szakszervezete nem írta alá.
Azért nem írtuk alá, mert nem kerültek bele azok a garanciális elemek, amelyek kezelték volna az infláció alakulását, a GDP-növekedést, illetve a minimálbér és a garantált bérminimum emelésének mértékét
– mondta Barsi Balázs lapunknak.
Október végén írtak levelet a MÁV vezetésének, ebben azt kérték, hogy nyissák újra a bérmegállapodást, mert az infláció folyamatos emelkedése és a minimálbér, valamint a garantált bérminimum közel 20 százalékos emelése miatt korrekcióra szorul a vasutasok bére. Ezután kollektív munkaügyi vitát kezdeményeztek a MÁV Start Zrt.-vel, ez eredmény nélkül zárult, aminek következtében elkezdték felmérni a mozdonyvezetők véleményét a kialakult helyzetről.
Barsi Balázs szerint a munkaügyi vitán a MÁV három érvvel hárította a kérésüket:
Az egyik, hogy nincs lehetőségük eltérni a hároméves bérmegállapodástól, a másik, hogy nem ismerik el a vasutasok reálkereset-veszteségét. A harmadik arról szólt, hogy nem lehet kiragadni egyetlen évet a történetből, mert folyamatosan emelkednek a bérek.
A szakszervezet vezetője lapunknak egyértelműsítette, hogy nem fagytak be a frontok, a feleknek egyébként is kötelezettsége az egyeztetés, miközben a bíróság első fokon jogszerűnek ítélte a meghirdetett sztrájkot. Most várnak a jogerős döntésre.
index.hu nyomán